Pneumatyczne hamulce

regeneracja pomp hydraulicznychW samochodach osobowych hamulce działają na takiej zasadzie, że jeśli kierowca nie trzyma nogi na pedale hamulca to samochód może się swobodnie toczyć. Dopiero naciśnięcie hamulca powoduje dociśnięcie szczęk hamulcowych do bębna lub klocków hamulcowych do tarcz. Do przeniesienia siły z nacisku na pedał na sam mechanizm hamulca stosowany jest płyn. Czyli są to hydrauliczne układy hamulcowe. W ciężkich samochodach ciężarowych np. TIRach hamulce działają w sposób odwrotny. Jeśli w układzie nie ma ciśnienia to szczęki lub klocki hamulcowe są dociśnięte do powierzchni hamowania.

Dopiero jeśli sprężarka powietrza zbuduje odpowiednio duże ciśnienie to równoważy ono docisk i szczęki hamulcowe się podnoszą umożliwiając jazdę.

W momencie kiedy kierowca wciśnie pedał hamulca to otwierany jest zawór przez który jest upuszczane ciśnienie i szczęki hamulcowe ponownie są dociskane do powierzchni hamowania.

Taki system ma dużą zaletę - w przeciwieństwie do hydraulicznego w momencie uszkodzenia przewodów czy rozszczelnienia układu pojazd jest zatrzymywany.

Jak dzielimy maszyny budowlane?

Maszyny budowlane to wszelkie urządzenia wykorzystywane na budowach.

Dzielimy je głównie z uwagi na przeznaczenie: Mamy maszyny do robót ziemnych - czyli koparki, ładowarki, spycharki, równarki, walce, zagęszczarki i inne sprzęty przeznaczone do kopania, równania, spychania i ubijania ziemi. Są też maszyny do robót drogowych - do położenia i zrywania asfaltu, stabilizacji podłoża. Dalej mamy maszyny związane z pracami wokół spraw wodnych czyli: pompy, pogłębiarki, rurociągi i inne Maszyny do robót palowych - czyli wbijania rzeczy w ziemię. Maszyny do kruszyw (takich kamieni) - kruszarki, przesiewarki, młyny. Kolejne są maszyny do betonu w tym moje ulubione betoniarki, i wibratory...

do betonu. Oczywiście nie można zapominać o transporcie - tutaj mamy wszelkiego rodzaju ciężarówki, ciągniki, dźwigi i inne sprzęty do przemieszczania materiałów, rzeczy z punktu a do punktu b. Są jeszcze pozostałe urządzenia pomocnicze.

Hydraulika układu napędowego

regeneracja pomp hydraulicznych
Układ napędowy Składa się z następujących elementów: silnika z chłodnicą, przekładni hydrokinetycznej, wału przegubowego, skrzyni biegów, przekładni głównej z mechanizmem skrętu, przekładni bocznych. Hydraulika układu napędowego Składa się z pomp na przekładni hydrokinetycznej, filtrów ssących i ciśnieniowych oraz zaworów hydraulicznych. Osprzęt roboczy Szeroka gama osprzętów roboczych, takich jak: lemiesz półwklęsły z belkami i siłownikiem przechyłu, lemiesz półwklęsły z belkmi i siłownikiem przechyłu/nachylania, lemiesz skośny z ramą C z siłownikami przechyłu, lemiesz prosty z belkami i siłownikiem przechyłu, lemiesz 6-położeniowy z ramą "C" i siłownikami przechyłu i skrętu (6-WAY), zaczep, zrywak wielozębny ? max.
3 zęby, belka zębów, podnoszona i opuszczana siłownikiem hydraulicznym, osprzęty specjalistyczne: pługi, wciągarki, walce do zagęszczania węgla kamiennego2. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka.