myjnie bezdotykowe

Trudna decyzja - złomowanie samochodu

Każdy samochód (poza zabytkowymi) trzeba będzie wcześniej, czy później zezłomować. Nie jest to zbyt ładne określenie, zwłaszcza że wielu ludzi przywiązuje się do swoich aut. W końcu taki pojazd służył nam wiele lat, dzielnie woził całą rodzinę, przeżył psie zęby, dziecięce problemy żołądkowe, i wiele innych sytuacji.
No ale niestety - nadszedł na niego czas.
Samochód warto zezłomować wtedy, kiedy nie opłaca się go naprawiać, ponieważ koszty znacznie przewyższają jego wartość, no i jeżeli jednocześnie nie rokuje na klasyka.
Wielu pewnie dzisiaj żałuje posłania na złom swoich maluchów, dużych fiatów, czy polonezów.
Obecnie te auta, jeżeli są w dobrym stanie potrafią osiągać całkiem wysokie ceny, stają się nowymi klasykami - youngtimerami. Jednak nie oszukujmy się - w dobie masowej produkcji mało który model może mieć taką szansę.

Jeżeli nasze autko nie rokuje, to trudno - trzeba się go pozbyć.

Potrzebujemy dokumentów, że samochód został zezłomowany aby go wyrejestrować i nie płacić ubezpieczenia OC.

Charakterystyki silnika spalinowego

Charakterystyki silnika spalinowego są graficznym przedstawieniem zależności niektórych parametrów pracy silnika w zależności od prędkości obrotowej wału w całym zakresie pracy silnika. Parametry konstrukcyjne Do ważnych parametrów konstrukcyjnych silnika spalinowego wpływających zasadniczo na charakterystyki silnika są: Średnia prędkość tłoka ? decyduje o szybkobieżności silnika. Rodzaj silnika Średnia prędkość tłoka m/s silnik o zapłonie iskrowym 14 - 18 silnik o zapłonie samoczynnym 9 - 14 silnik ciągników i maszyn roboczych 8 - 10 Współczynnik kształtu cylindra.
Wyraża się jako stosunek skoku tłoka do średnicy cylindra.
Silnik może być krótkoskokowy, jak i długoskokowy.

Decyduje o średniej prędkości tłoka i (pośrednio) o liczbie zaworów, jakie można umieścić w jednym cylindrze. Rodzaj silnika Wskaźnik kształtu cylindra (s/d) silnik o zapłonie iskrowym 0,6 - 1,1 silnik o zapłonie samoczynnym 0,9 - 1,4 Stopień sprężania.

Jest to najistotniejszy parametr konstrukcyjny silnika. Wyraża się jako stosunek objętości komory roboczej w najwyższym i najniższym skrajnym położeniu tłoka.

Im większy stopień sprężania, tym wyższa wydajność energetyczna silnika. Rodzaj silnika Stopień sprężania silnik o zapłonie iskrowym 7,5 - 13 silnik o zapłonie samoczynnym z doładowaniem 14 - 18 silnik o zapłonie samoczynnym 18 - 24Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy_t%C5%82okowy

Turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek

myjnie bezdotykowe
Turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek ? stosowana w samochodach turbosprężarka ze zmiennym kątem nachylenia kierownic spalin płynących do turbiny.
Stosowane by zniwelować tzw.
efekt turbodziury.Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbospr%C4%99%C5%BCarka_o_zmiennej_geometrii_%C5%82opatek
.

Widok do druku:

myjnie bezdotykowe