sprzedaż klimatyzacji Warszawa

Koszty związane z użytkowaniem domowej klimatyzacji

Trzeba przyznać, że posiadanie domowej klimatyzacji jest bardzo ważne.

Dzieje się tak dlatego, że obecnie lata bywają bardzo gorące, a wiele osób źle znosi ciągłe poddawanie kontaktowi z wysokimi temperaturami.

Wobec tego montowanie domowej klimatyzacji stało się niemal standardem w nowoczesnym budownictwie.
Jednak trzeba pamiętać o tym, że koszty związane z użytkowaniem domowej klimatyzacji mogą być bardzo różne.
Aby móc je obniżyć należy po prostu montować w domu naprawdę nowoczesną i sprawnie działającą klimatyzację.
Jest to bardzo ważne, ponieważ dzięki temu będzie można swobodnie korzystać z klimatyzacji, której zalety są niewątpliwe.

Ole Fangera opracowano normę ISO według

sprzedaż klimatyzacji Warszawa
W języku potocznym mianem klimatyzacji określa się błędnie proces chłodzenia (np.

samochód osobowy z klimatyzacją). Komfort cieplny ? zespół cech mikroklimatu, który powoduje dobre samopoczucie człowieka. Odczucia termiczne człowieka odnoszą się głównie do równowagi cieplnej całego ciała.

Na równowagę tę wpływa: aktywność człowieka, odzież jaką ma na sobie, jak również parametry otoczenia: temperatura powietrza, średnia temperatura promieniowania, prędkość przepływu powietrza i wilgotność względna.

Na podstawie badań prof.

Ole Fangera opracowano normę ISO, według której wrażenia cieplne ciała ludzkiego przewiduje się za pomocą wskaźników PMV i PPD. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja

Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla.
Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym.

Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego.

Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku.

W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnym układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika.

W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150.

Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku.
W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja.