Jednym z elementów układu hamowania jest pompa hamulcowa. Ma ona dwie sekcje (dwa tłoki w dwóch oddzielnych cylindrach) dla dwóch obwodów hamowania. Na pompie hamulcowej umieszczony jest zbiornik z płynem hamulcowym. W trakcie hamowania klocki hamulcowe ścierają się. Im bardziej klocki są zużyte tym bardziej są wysunięte tłoki w zaciskach hamulcowych.To z kolei powoduje zwiększenie pojemności układu hamulcowego i spadek poziomu płynu w zbiorniczku z płynem hamulcowym.Jest to zjawisko prawidłowe.Poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku spada w miarę zużywania się klocków.Na podstawie poziomu płynu można szacować stan klocków, pod warunkiem, że płyn nie był uzupełniany.W nowych samochodach w zbiorniczku hamulcowym stosuje się czujnik poziomu cieczy.Czujnik ten uruchamia lampkę ostrzegawczą.
Jeśli lampka zapali się w czasie jazdy, ale od czasu do czasu gaśnie, to najprawdopodobniej klocki są mocno zużyte i trzeba je wymienić. Drugą możliwością jest uszkodzony przewód hamulcowy.Wtedy pozostaje hamowanie jednym obwodem i zatrzymanie pojazdu w bezpiecznym miejscu.
Trzeba pamiętać, że lampka sygnalizująca niski poziom płynu jest często uruchamiana także przez zaciągnięcie hamulca awaryjnego.
Niektóre samochody posiadają klocki z wbudowanym lub dołączanym czujnikiem zużycia okładzin hamulcowych ? wytarcie okładziny do pewnego poziomu, powoduje zwarcie obwodu i zaświecenie ostrzegawczej kontrolki.Czasem stosuje się w klockach specjalną warstwę okładziny ciernej, która wydaje głośny pisk.Warstwa ta jest umieszczona w ostatniej części okładziny.Daje to efekt taki, że zużyte klocki piszczą zanim uszkodzeniu ulegną tarcze.Ostatnim sygnałem, że trzeba wymienić klocki, jest hałas wydawany przez metalowe elementy całkowicie zużytych klocków trących o tarczę.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu
Rozrusznik ? urządzenie do uruchamiania silnika spalinowego.Najczęściej stosowanymi są rozruszniki elektryczne, choć spotyka się też pneumatyczne, jak i małe silniki spalinowe. Rozrusznik elektryczny to silnik prądu stałego, który służy do obracania wału korbowego silnika i nadawania mu odpowiedniej prędkości obrotowej, przy której silnik może rozpocząć samodzielną pracę. Rozrusznik elektryczny silnika spalinowego jest odbiornikiem pobierającym najwięcej energii elektrycznej z akumulatora, lecz tylko w krótkich okresach podczas uruchamiania silnika.Pobór prądu w chwili uruchamiania silnika w samochodach osobowych wynosi 200-600 A.
W zależności od rodzaju pojazdu moc rozrusznika wynosi 0,4-10 kW. Aby rozrusznik spełniał swe zadania, musi pokonać opory, na które składają się: sprężanie czynnika roboczego w cylindrach, zasysanie mieszanki paliwowej (lub powietrza), tarcie tłoków o powierzchnie cylindrów, tarcie w łożyskach wału silnika, opory związane z pracą mechanizmów pomocniczych. Na czas rozruchu wirnik rozrusznika zostaje sprzęgnięty z kołem zamachowym silnika za pomocą przekładni zębatej. Rozrusznik powinien zapewnić minimalną prędkość obrotową silnika, przy której może on rozpocząć samodzielną pracę. Prędkość rozruchowa silnika wynosi 40-100 obr/min w przypadku czterosuwowych silników z zapłonem iskrowym, a 100-200 obr/min w silnikach z zapłonem samoczynnym.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Rozrusznik_silnika_spalinowego
Z myślą o takich osobach prowadzone są takie sklepy motoryzacyjne, w których można kupić praktycznie wszystkie samochodowe akcesoria.
Poza tym w sklepach motoryzacyjnych można kupować tanie części samochodowe.
Takie części samochodowe będą mogły być wykorzystywane podczas przeprowadzania samodzielnych napraw samochodów. .