Hamulec hydrauliczny ? hamulec cierny (głównie w pojazdach samochodowych, rowerach i lotnictwie) uruchamiany za pomocą systemu hydraulicznego, złożonego z pompy (na której tłok działa prowadzący pojazd), przewodów ciśnieniowych oraz cylinderków roboczych przy każdym z kół.
Zapewnia równy rozkład siły hamowania bez konieczności kłopotliwej regulacji. Najprostszy układ hamulca hydraulicznego jest złożony z dwóch cylindrów hydraulicznych połączonych przewodem.
Jeden z cylindrów pełni rolę pompy. Wciskanie tłoka pompy powoduje przetłaczanie płynu do drugiego i wypychanie tłoka, co skutkuje dociśnięciem elementów ciernych do tarczy lub bębna hamulcowego.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_hydraulicznyZasada działania Dociśnięcie szczęk do bębna odbywa się przy pomocy rozpieracza, który jest podłączony do mechanizmu sterującego.
W układzie tym jedna szczęka jest współbieżna, a druga przeciwbieżna.
Wadą tego rozwiązania jest to, że naciski jednostkowe obu szczęk na bęben nie są jednakowe, a przez to zachodzi nierównomierne zużycie okładzin ściernych.Zaletą jest niższa cena i prostsza konstrukcja. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_b%C4%99bnowy
Ze względu na sporą liczbę klientów starają się oni wykonywać swoje usługi nawet przez siedem dni w tygodniu.
Oczywiście naprawa zamków w weekend może być bardziej droga, jednak skorzystanie z takiej naprawy pozwoli na szybkie dostanie się do wnętrza samochodu. .